Direktlänk till inlägg 24 september 2009

Hur möter man andra?

Av Ms X - 24 september 2009 22:18

Ibland blir jag så arg och ledsen på våra nära och kära som tjatar om barn, våra föräldrar som vill ha barnbarn, syskon som vill bli moster/morbror & farbror!


Jag vill bara skrika och berätta för alla - Sluta tjata!! Men det är ju inte deras fel, dom vet ju inte att vi kämpar för att bli 3! Det är bara våra närmaste vänner som vet om det, som finns och lyssnar, stöttar och kramar!


Ibland tänker jag att det skulle vara så skönt att berätta för min mamma/pappa, släkt och vänner-men jag tror bara det skulle bli "värre".


Vi får stå ut med frågor, fortsätta le och säga "inte just nu, men så småningom ska vi ha barn"

 
 
Lisa

Lisa

24 september 2009 22:31

Usch, så klumpigt folk kan uttrycka sig ibland. Oavsett om man vill eller ej vill ha barn så kan man sig nog bättre utan att folk lägger sig i. Lite orättvist ibland. Jag menar vissa som totalt struntar i barn blir gravida, medan andra som verkligen vill, får kämpa för det. Hoppas det ordnar sig.

http://heartoflisa.blogg.se

 
Tantpucko

Tantpucko

25 september 2009 09:52

Älskade hjärtat!
Var sak har sin tid glöm inte det.
vissas tid för barn är i unga år, andras i lite äldre.
Den dag (när den kommer) då ni är 3, då är det er tid.
Att berätta öppet är att utsätta sig för medlidande men det kan också vara förlösande och lättande.
Den dag du säger det öppet, den dagen är det tid för det.

När folk frågar så kan du bara svar som i rubriken-
Var sak har sin tid, vi väntar på att det ska bli vår tid.
Kram på er båda

http://uppevidhyllan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ms X - 29 oktober 2010 21:52

Hurra hurra hurra, jag (vi) är så lyckliga, vi är med barn! Kan inte fatta och det har nog inte riktigt smält än!   Den 30 Juli visade 3 gravtest och ett akut barnmorskebesök att vi väntade barn! Nu är jag i v 18 och jag har som sagt fortfarande ...

Av Ms X - 1 mars 2010 20:53

Känns som om det finns alldeles för mycket att tänka på! Det händer saker men ändå inte..Vi är nu så nära delmål 1 :) ...

Av Ms X - 19 december 2009 20:50

Ja nu var det verkligen länge sen jag skrev! Varför just idag?!   Kan vara så att tankarna gjorde sig mer påminda idag efter ett långt samtal med min man! Jag går igenom lite annat nu som bla gör att vi har allt på "hold".   Idag var första g...

Av Ms X - 17 oktober 2009 15:15

Ville bara berätta att även fast det förra inlägget låt lite som en "tack och hej" va det inte alls så jag menade! Bloggen kommer fortfarande användas för att ventilera tankar, få tips och stöd   Massa kramar ...

Av Ms X - 16 oktober 2009 11:54

Och nu känner jag mig redo att berätta! Den här resan blir precis som vi trott, längre och svårare! Men nu vet vi iallafall och det är skönt!   Mr X senaste prov visade att det endast är mikroskopisk chans att vi ska kunna få ett barn naturligt!D...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards